Selasa, 16 April 2013

NUKILAN ; AKU WANITA MUSLIMAH RAHSIA IMPIAN-MU

Aku wanita Muslimah,
Biar ku salut diri ini dengan JUBAH ,,
Biar ku lindungi diri ini dengan JILBAB ,,
Jilbab labuh menutup hiasan ciptaan kurniaan Allah..
Dan begitu hadirku sentiasa diperkata..
Sesekali tidak kan pernah menyerah kalah..

Walau mereka memandangku penuh KEPAYAHAN ,,,
Namun aku memandang diriku dalam KEBAHAGIAAN ,,


Ucapan yang baik, 
Doa dari kejauhan, 
Kata-kata semangat 
Dan senyuman jarak jauh,
Sebuah pemberian bernilai..

Allah tahu kamu kuat.
Maka Dia mengujimu dengan lebih hebat.
Maka jangan pernah menyerah,
walaupun kamu merasakan ujianNya begitu berat.
Kerana kamu insan terpilih.


"Yang singkat itu adalah waktu, yang menipu itu adalah dunia, yang dekat itu adalah kematian, yang besar itu adalah hawa nafsu, yang berat itu adalah amanah, yang sulit itu adalah ikhlas, yang mudah itu adalah berbuat dosa, yang susah itu bersabar, yang sering lupa itu adalah bersyukur.." - (Imam Ghazali)

Istimewanya kami gadis Berpurdah, kami miliki dua senyuman :
1. Senyuman di biibir
2. Senyuman di mata
kesistimewaan ini hanya untuk si suami solah impian-ku....
Berjalan pada jalanku
Berarti engkau besertaku...
Dengan jalan itu engkau akan dapat mengenal aku...
Aku yang selama ini terahsia bagi mu.Engkau mempunyai keinginan
Aku mempunyai kesanggupan
Berjalanlah engkau pada jalanmu
Untuk menjumpai aku lebih dahulu
Dalam perjalanan kita bertemu
Engkau dan aku....kita bersatu....menuju cinta dalam mentaati perintahNya...

Tiada ulasan: