Isnin, 22 Julai 2013

WAHAI ANAK-KU siri 5

Wahai anakku,
Ingatlah semenjak engkau dilahirkan, aku dan bondamu masih belajar menjadi ayah dan bondamu. Tiada petua atau panduan yang khusus bagi seseorang yang bergelar ibubapa.

Wahai anakku,
Aku sedar aku tidaklah sempurna dan aku hanyalah seorang insan biasa. Aku juga akan melakukan kesilapan. Kadang-kala aku juga tidak melaksanakan apa yang aku katakan, tapi aku akan cuba sedaya upaya untuk mengelakkan engkau dari melakukan kesilapan yang sama.

Wahai anakku,
Mungkin dalam mindamu terasa aku ini seperti seorang hipokrit. Tapi, aku hanya inginkan yang terbaik untuk kamu. Aku tidak boleh berjanji bahawa aku selalu akan membuat keputusan yang betul, tapi yakinilah bahawa setiap keputusan dibuat dengan hati yang penuh kesayangan dan demi kebaikanmu.

Wahai anakku,
Aku mungkin tidak dapat menjadi ayah yang sempurna di hatimu tapi aku akan melakukan yang terbaik sedaya mampu buat anak kesayanganku. Ingatlah, kamu adalah segalanya bagi aku dan terutamanya bondamu. 


Senyum.

Tiada ulasan: